중2영어 천재교육 이재영 5과 본문 및 해석 A Birthday Gift for My School
Lesson 5 A Birthday Gift for My School
본문 보면서 듣기 A Birthday Gift for My School => https://youtu.be/e9VmP-T4RJM
축하합시다!
우리학교의 50번째 생일을 위한 학교 공개 일을 함께 하는 게 어떠세요?
우리는 여러분의 멋진 아이디어들이 필요합니다.
학교 공개 일의 책임자이신 한 선생님께 와서 이야기해주세요.
와, 학교의 50번째 생일이야! 우리가 그것을 축하하기 위해 무엇을 할 수 있을까?
음, 우리 mural을 만드는 게 어때?
mural이라고? 그게 뭔데?
그것은 벽화야. 우리는 학생회관에 큰 그림을 그릴 수 있어.
멋지겠다! 우리가 무엇을 그려야 할까?
우리 학교 밴드는 어때? 그것은 우리 마을에서 매우 유명하잖아.
좋은 생각이야! 그 밴드도 역시 50년 동안 존재해 왔잖아.
한 선생님은 벽화를 만드는 아이디어를 아주 좋아하셨다.
유나와 그녀의 친구들은 그 다음 3주 동안 벽화에 애를 썼다.
첫날에, 학생들은 축제에서 행진하는 학교 밴드는 그리기로 결정했다.
두 번째 주 동안, 그들은 벽에 밑그림을 그렸고 미술 선생님은 학생들을 돕기 위해 오셨다.
세 번째 주 동안, 학생들은 벽화를 함께 색칠했다.
어느 날, Matt는 몸에 온통 페인트가 묻었고 벽에 그의 손바닥 자국들을 남겼다!
그것들은 좋아 보였다. 그래서 모두가 그들의 손바닥 자국들도 더하기로 결정했다.
모두는 벽을 색칠하는 것을 즐겼다.
학교 공개일 하루 전날에, 학생들은 벽화 만드는 것을 끝냈다.
학교 공개 일에 모든 학생들과 방문객들은 학생회관에 왔다.
사람들이 벽화를 보았을 때, 그들은 크게 환호했다.
한 숙녀가 말했다. “벽화 속의 밴드는 정말 진짜처럼 보여요!”
유나와 그녀의 친구들은 그 말을 듣고서 매우 기뻤다.
마침내 학교 밴드가 나타나서 연주를 하기 시작했다.
모두에게 정말로 멋진 생일 파티였다.
Lesson 5 A Birthday Gift for My School
The Mural Idea
Let's celebrate!
Why don't you join the open house for our school's 50th birthday?
We need great ideas from you.
Please come and talk to Ms. Han, the director of the open house.
Wow, it's the school's 50th birthday! What can we do to celebrate it?
Well, why don't we make a mural?
A mural? What's that?
It's a wall painting. We can draw a big picture in the student hall.
That sounds great! What should we draw?
What about our school band? It's very famous in our town.
Good idea! The band has been around for 50 years, too.
Making the Mural
Ms. Han loved the idea of making a mural.
Yuna and her friends worked on the mural for the next three weeks.
On the first day, the students decided to draw the school band marching in a festival.
During the second week, they drew sketches on the wall and the art teacher came to help the students.
During the third week, the students painted the mural together.
One day, Matt got paint all over himself and left his handprints on the wall!
They looked good, so everyone decided to add their handprints, too.
Everyone enjoyed painting the wall.
A day before the open house, the students finished making the mural.
The Open House
On the day of the open house, all the students and visitors came to the student hall.
When people saw the mural, they cheered loudly.
One lady said, "The band in the mural looks so real!"
Yuna and her friends were very glad to hear that.
Finally, the school band showed up and started to play.
It was a really nice birthday party for everyone.
댓글 없음:
댓글 쓰기