2016년 9월 7일 수요일

YBM 실용영어2 박준언 2과 본문 및 해석


YBM 실용영어2 박준언 2과 본문 및 해석

실용영어2 YBM 박준언 본문 원어민 듣기 2과 Becoming a Smart Online Shopper https://youtu.be/WLfC58zmmzg


어린 학생들은 편리하고 시간이 절약되기 때문에 온라인상에서 물건 사기를 좋아한다. 또한 웹 사이트들은 다양한 제품들을 갖추고 있다. 에이미는 온라인상에서 문구용품 사기를 좋아한다. 그녀는 심지어 밤에도 몇 번의 마우스 클릭을 통해 독특하고 새롭게 출시된 멋진 펜, 형광펜, 또는 필통을 찾을 수 있다. 이번 달에 그녀는 작은 고양이가 위에 달린 펜을 샀다. 그녀는 그녀 주변에서 그런 종류의 펜을 결코 본적이 없기 때문에 매우 행복했다. 그 웹 사이트는 독특한 물건들로 가득 차 있었기 때문에 그녀는 이번에 대성공을 거두었다.

그러나 온라인 쇼핑의 단점들도 있다. 민호는 상점에서 쇼핑할 시간이 없기 때문에 가끔씩 온라인 쇼핑몰에서 옷을 산다. 지난주에 그는 요즘 유행하는 셔츠와 바지를 파는 새로운 온라인 쇼핑몰을 하나 발견했다. 그는 바지 두 벌을 주문했고 그것들이 도착하기를 며칠 동안 기다려야만 했다. 그가 바지들을 실제로 입었을 때, 바지 두 벌을 모두 똑같은 사이즈로 주문했는데도 검은색 바지가 그에게 작다는 것을 알게 되었다. 그래서 그는 검은색 바지를 반품하기 위해 고객 서비스 센터에 전화를 했지만, 그것을 반품하는 데 배송료를 지불해야 한다는 말을 들었다. 그것들을 실제로 입어볼 수 없기 때문에 그가 온라인상에서 옷을 구매할 때, 그런 일이 종종 발생한다.

여러분이 온라인상에서 물건을 살 때, 항상 그 물건을 환불할 가능성이 있다. 그러므로 여러분은 구매 전에 반품 정책을 주의 깊게 읽을 필요가 있다. 일부 사이트들은 훌륭한 반품 정책을 가지고 있지만 모든 사이트가 그런 것은 아니다. 각각의 사이트는 다른 반품 정책을 가지고 있다. 게다가 반품 조건들도 품목별로 다르다. 다음은 반품 정책의 예이다.

온라인에서 구입된 물품의 반품은 교환, 크레디트, 또는 환불의 형태로 배송 후 14일 이내에만 가능합니다. 환불은 상품에만 해당됩니다. 배송료는 환불되지 않으며, 새로 배송되는 물품에 대해서도 청구될 것입니다.

반품될 수 없는 물품들:
• 속옷
• 특별 주문 물품
• 단체 주문

반품 물건은 다음과 같아야 합니다.
• 새 상태이며, 재판매 할 수 있는 상태, 어떤 손상이나 사용의 흔적이 없어야 함.
• 상품의 가격표가 붙어 있는 원래 포장 상태여야 함.
쇼핑몰이 좋은 반품 정책을 가지고 있을지라도, 여러분은 여전히 문제가 있을 수 있다. 문제가 있을 때, 여러분은 문제에 대해서 전화를 하거나 편지를 쓸 수 있다. 판매자에게 공식적으로 서면상으로 알리는 것은 좋은 생각이다. 그렇게 하면 판매자는 그 문제점과 여러분의 요구 사항을 분명히 인지하게 되고, 여러분은 연락 기록을 남기게 된다.
항의 편지는 1) 문제점을 설명하고, 2) 여러분이 원하는 결과를 진술하고, 그리고 3) 판매자가 문제를 조속히 처리해 줄 것이라는 여러분의 기대감을 표현해야 한다. 여러분이 보내는 어떤 편지들이나 문서들의 복사본은 반드시 가지고 있도록 해라. 여기에 항의 편지의 한 예가 있다.
(보내는 사람) 박민호 │mhbak@abc.com
(받는 사람) custserv@buythings.co.kr
(날짜) 2013년 5월 13일
(제목) 검은색 바지의 문제점

담당자에게,
5월 12일에 저는 당신의 온라인 쇼핑몰에서 바지를 주문했습니다. 오늘 바지들이 배달되었을 때, 저는 그것들을 입어 보았습니다. 두 벌의 바지를 똑같은 사이즈로 주문했지만 검은색 바지는 작았습니다. 저는 그것을 반품하기 위해서 배송비를 지불하라는 얘기를 들었습니다. 하지만, 검은색 바지가 똑같은 사이즈의 다른 바지보다 더 작다는 설명이 없었기 때문에 그것은 불공평합니다. 저는 당신이 배송비 없이 반품을 수락해 주기를 바랍니다. 당신이 이 문제를 빨리 해결해 주신다면 정말 감사하겠습니다. 구매의 증거로써 첨부된 제 영수증의 복사본을 확인해 주세요.
이 문제에 대한 당신의 친절한 관심에 감사드립니다.
제 연락처는 000-111-2222입니다.
박민호 드림

바지 영수증 복사본




Lesson 2. Becoming a Smart Online Shopper
Young students like buying items online because it is convenient and saves time. Websites also have a wide selection of products. Amy likes to buy stationery items online. She can search for fancy pens, highlighters, or pencil cases which are unique and newly-released through several mouse clicks even at night. This month she bought a pen topped with a little cat. She was so happy because she never found that kind of pen around her. She struck gold this time because the website was full of unique items.
There are, however, disadvantages of shopping online. Minho sometimes buys clothes at online shopping malls because he doesn't have time for store shopping. Last week he found a new online shopping mall which offers trendy shirts and pants. He ordered two pairs of pants and had to wait for a few days for them to arrive. When he actually put on the pants, he found the black pants were small for him though he ordered the same size for both. So he called the customer service to return the black one, but was told to pay the shipping charge for returning it. It often happens when he purchases clothes online, because he cannot actually try them on.
When you buy things online, there is always the possibility of returning the item. Therefore, you need to read the return policy carefully before purchasing. Some sites do have excellent return policies, but not all. Every site has a different return policy. In addition, return conditions are different item by item. The following is an example of a return policy.
Returns on items purchased online may be made only within 14 days of shipment for exchange, credit, or refund. Refunds are for products only; shipping charges are not refundable, and will be applied for any new items shipped.
Items that CANNOT be returned:
• underwear
• special order items
• group orders

Returned items must be:
• in new, resalable condition, free of any damage or signs of wear
• in original packaging with tags still attached
Even if a shopping mall has a good return policy, you still may have a problem. When you have a problem, you can call or write about your problem. It is a good idea to inform the seller formally and in writing. That way the seller is clearly aware of the problem and your request, and you have a record of your contact.
A complaint letter should 1) explain the problem, 2) state the outcome you want, and 3) express your expectation that the seller will resolve the matter quickly. Make sure you keep copies of any letters or documents that you send. Here is an example of a complaint letter.
Minho Bak │mhbak@abc.com
custserv@buythings.co.kr
May 15, 2013
Problem with black pants

Dear Manager,
On May 12, I ordered pants from your online shopping mall. When they were delivered today, I tried them on. I ordered the same size for two pairs of pants but the black pants were small. I was told to pay the shipping charge in order to return them. However, it's not fair because it's not explained that the black pants are smaller than other pants of the same size. I'd like you to accept the return without the shipping charge. I would appreciate it if you could resolve this matter quickly. Please find the attached photocopy of my receipt as proof of purchase.
Thank you for your kind attention to this matter.
I can be contacted at 000-111-2222.
Sincerely,
Minho Bak
Copy of the receipt for the pants

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